sábado, 3 de outubro de 2009

Omenaio a Frei Rovilio

Rovilio in Paradizo!

A Piero Parenti ghe tochea insegnar el talian ai tozatèi del Paradizo. Ma lu nol vea la condota necessària. Vanti ghe piazea insegnarghe a far dispèti, come, cavarghe pene dele ale ai Àngeli, o sinò méterghe urtighe sotocoa a le bèstie.
Gesù ghe dize a S. Piero:
- Racomanda al Ângelo Sarafin che el vae tor Rovilio. Solche lu l’é bon par meter órdine in questo mestier.
- La vostra domanda l’é una òrdine par mi!
E presto, presto el ga scominsià a ciapar le providense:
Ciama Ilia Grigolo e ghe dize:
- Signore Ilia, ti coi to fradèi Bèpi, Gioani e Luigi e anca i capanga Màssimo Comerlato, Marcelo Tafarel e Giusepe Luza, sarà che sei boni da farme una caza in te una setimana?
- Calculo che si! Ghe risponde Ilia.
- Alora, ciapa quel che bisogna e pie in tola! Perché Sabo rivarà el Nuovo Maestro dea STC (Scola de Talian del Celo)!
Dopo quelo, el ciama la Giulia Moretti Grigolo e el ghe dize:
- Signora Giulia, Sabo darò una Festa qua in Paradizo e bisogno che te fae una bela polenta, con formaio, salame e radici. Ciapa le tue sorele, Madalena, Paula e Hermìnia e le tue comare, Bepina, Oliva, Irma e Sissi e parécia tuto el magnar. E par i tosatèi, una Menestra de Agnolini.
Dopo, el ciama Énio Pozanske e Vitório Gemeli, pena rivà in Paradizo e el ghe racomanda masnar tuta la farina necessária e portàrghela ale done.
Dopo, ancora, el ciama Santo Zago e so fioi Américo e Massimino e el ghe da l’òrdine par pestar do ua e far vin a bastansa.
Finalmente, el ciama Giovani Paolo II, el Véscovo D. Càndido Maria Bampi, Mons. Benvegnù e i Preti e fradéi Olivo e Sèrgio Binotto e el Pe. Scopel e el ghe racomanda pareciar una Messa Campal e Solene par el Novo Maestro.
Par fin, nel Vendre, ciama el Àngelo Sarafin:
- Sarafin!
- Ale vostre òrdine, S. Piero!
- Ciapa una saeta con indòrmia e vai a Porto Alegre tor Rovilio. Bisogna che el rive qua doman, vanti del mezodi.
Cosi el ga fato. Ga ciapá suo caretin de nùvole, ghe a metesto rento tuti i bisogni, tanto par ndar via come par ritornar col suo “fagoto”.
Ze rivà a Porto Alegre gera romai scuro e el se a indrissà par banda dea strada Veríssimo Rosa, 311 e el se a postà drio la porta dea càmera de Rovilio. De matina, bonoreta, vanti desmissiarse, Rovilio ga sentio una spunciadeta tel suo cuore e súbito el ga visto Sarafin. El ghe dize:
- Chi sèi e cosa voleo?
- Molto piazer, Sarafin ale tue òrdine! Son incargà de menarte al Paradizo.
- Ma cosi presto? Non da par spetar due o tre di, almanco? Bisogno finir ...
- Òrdine son òrdine! E io non discuto òrdine, io obedisso! No gera ti che te preghea ai to fedeli par èsser sempre pronti? Méti su queste còtole bianche e queste sinele d’oro e rento del caretin che l’é postà darente la finestra.
Rovilio, medo spaurà, el ga fato tuto come el Àngelo ghe a dita. El ga pensà: “Bisogno spissigarme, perché no sò mia se l’é vero o se son drio sognar!” Ma, a cada spissigon nol sentia gnente. Alora, el ga dita sotovoce: “Me vedo ancora butà in leto! Non capisso gnente! Magari, sia come Dio vol!”
- Che cosa sucede? Ghe domanda Sarafin.
- Gnente, gnente! Son drio parlar coi me botoni! Ghe risponde Rovilio.
In pochi secondi i due i gera rento del caretin de nùvole e a posto par el viàio de ritorno. Sarafin parea un Piloto de Fòrmula 1. Robe che el rabalte Rovilio:
- Pian col Andor che te me sassina! Ghe dize Rovilio, tegnendose con le due man par no cascar fora.
- Chià! Chià! Chià! Sta calmo, Rovilio! Noantri due siamo soto la Protesion Divina!
- Mi sò! Mi sò! Ma non bisogna coionar col perìcolo!
- Calma! Calma! In pochi menuti rivaremo!
A le nove in punto i vea rivà. Sarafin el ga sonà la buzina, come segnal combinà con S. Piero. Imediatamente, la Granda Porta se verde e el Campanil co le sue diverse campane de tute le grandeze e soni un pi bel che quel’altro, i ga scominsià a sonar, foghetoni a s-ciocar, una infinità de Àngeli zolandoghe intorno, etc. Un spetàcolo che Rovilio mai più gavea visto. E la so legria la se a completà, quando el ga visto postà ben darente de quela Portona Selestial i so Genitori, Amilcare e Maria Moretti. In tre salti el gera insieme a lori. Ghe a dato un strucón a cadauno, de quei spaca ossi, che se scoltea come on crepar de costele. E li abrassea, li basea, fin che ghe a rivà S. Piero e el ghe dize:
- Frate Rovilio, benvenuto al Paradizo! Siamo con problemi con la nostra Scola de Talian. Piero Parenti, vense de insegnarghe ai tosatèi come se parla el talian, li insegna a far solche malegràssie. In Terra, come Nanetto, el podea far quel che el volea, ma qua in Paradizo scambia la fegura, capìssitu?
- Si! Si! S. Piero! Ghe risponde Rovilio.
- Il pròpio Gesù in persona el me ga dita par ciamarte. Basta che te fae come te a fato in Porto Alegre con la EST. Infine, méter òrdine in tea Scola de Talian, la Língua Ufisial del Paradizo! D’acordo?
- Farò de la mèio maniera possìbile!
- Luni te prezentarò al tuo novo posto de lavoro, però, oncoi l’é di de festa in tuo omàgio. Sèvita a ciacolar coi to genitori e altri amici che i ze rivà in celo prima di te!
- Gràssie e tante gràssie, S. Piero! Volea solche domandarve se sarà possìbile conosser la Santìssima Trinità e anca la Maria Vèrgine?
- Tuti lori i vegnarà ricéverlo da qua on poc. Adesso vègni magnar, senò te creparà de fame! Te si bianco come una candela!
- Gràssie e tante gràssie, nantra volta, S. Piero! Le me budele ze drio brontolar, l’é vero!
Rovilio nol se tegnea de tanta felicità! El Paradizo gera milioni de volte mèio che i dizea i libri in Terra. In medo tanta gente nol vea qualche dificoltà par incontrar i so amici, come Piero Parenti, Mons Benvegnù e anca D. Càndido Maria Bampi, el Véscovo che lo ga ordenà prete. Anca el se a incontrà con Teixeirinha, col Violon e la Mary Terezinha, co la so gaita. Dopo cantarghe la mùzica “Querénsia Amata”, i lo ga mena al STGP (Sentro de le Tradission Gaùsse del Paradizo). Ma una roba ghe a ciamà l’atension. Nol vedea gnancuno político, de quei che ghe dea sberlete in tea schena, sempre che vea qualche evento, tanto come prete, quanto come omo leterato, persona de molta influensa política e sosial, che el gera. El ghe a domandà a S. Piero, che ghe a deto::
- Varda, Rovilio, i polìtichi par vègner rento quà, l’é semplice: basta che i se scuze con tute le persone che, in vita, i ghe a fato qualche mal. La “paga” corisponde a setanta volte sete, per cadauna malagràssia fata. Come i ze massa orgoliozi e i ga el nazo voltà insù, alora l’é difìcile che i se quadre. Per questo que quei mostrici i ze molto rari, per qua.
A le dieze in punto scomìnsia la Messa conselebrata, Rovilio come Presidente; a la so banda drita Gioani Paolo II, Mons. Benvegnù e Prete Olivo Binotto; a la banda sanca, D. Càndido Maria Bampi e i Prèti Sèrgio Binotto e Humberto Scopel. A tre metri de altessa, drio l’altar, Dio Padre, al sentro, Dio Figlio in tea banda drita e Dio Spìrito Santo ala banda sanca, tuti i tre sentai in careghe d’oro. Maria Vèrgine, anca, solche on poco pi abasso dea Santíssima Trinità. Rovilio el preghea con molta sapiensa. In tea prèdica el ga fato una pregassión sora la so vita in Terra. El ga ringrassià a Gesù, personamente, per la assistensa che ghe a dato nei sui setanta quatro ani de vita, pieni de tanti momenti de legria e felicità. E Gesù ghe a fato de moto che gera mérito suo e no bisognea ringrassiarlo. Intanto che el parlea sora el Ritorno di Nanetto Pipetta, el ga profità par domandar a Gesù, una benedissión spessial a tuti quei che a scrito sora Nanetto, quei che scrivea e anca par quei che scriverà sora Nanetto. Gesù ghe a dita che no bisognea preocuparse, perché a tuti i òmeni de bona volontà avea la so garantia de vita eterna piena de gràssia e felicità, come vea sucedesto a lu. Rovilio lo a ringrassià de pùblico e in alta voce, in nome de tuti i scritori di Nanetto. Vanti finir so prèdica el ghe a contà una pìcola storieta:
- Gere drio pregar in Veranòpolis-RS e una veciota de sessanta e pochi ani, la vien in sacrestia, dopo messa, domandarme se la podaria copar suo spozo, che nol vea ancora trenta, perché l’avea “scornà”, co na toza de 25. Ghe ò domandà tre di par darghe l’autorizasión o nò par èsser una sassina! In questo tempo go ciamà el tozo par saver la verità. Lu me a deto che la vècia la lo ga imbroià par maridarse. E lu nol pol gnanca saludar gente de so fameia che la vècia la vol impirarlo su na steca o sinò darghe on tiro de s-ciopa in mezo la testa. Me ga dita, anca, che la so vita l’é un inferno.
Tre di dopo, riva la veciota:
- Che fàcio io, Frate Rovilio?
- Signora Marcelina, suo Shiquinho nol mèrita èsser mòrto cosi presto! Daghe un toc de bolo e màndelo scartossar panòcie! Vense de coparlo e pérderlo par sempre, podé guadagnar un “camarada” per sempre!
- Sètu che te ghè rezon!
L’é sta così, che lo ò salvà dei corni de quel “Bragado Rabiozo”!
- Saluti e arivederci!
Dopo messa tuti i se a tacà a magnar, a bever e a ciacolar. Quando i ga finio, el sol gera drio sconderse. Alora, S. Piero a menà Rovilio a la so “Stata Eterna”. Gera una cazeta pìcola ma ben fata e bela. Una scàndola sora la porta la dizea: “Santo Rovilio” – Prete.
- Ma come! Ghe dize Rovilio. Presto così?
Ghe risponde S.Piero.
- Qua l’é così: Par vegner rento in tel Paradizo bisogna èsser neto de pecati. In soma: Santo! Qua no bisogna far prossesso di beatificassion e dopo di canonizassion, come se fa in tea Terra. La bisogna! Qua, nò! Capìssitu?
- Si! Si! Solche ò stranià on poc la prèssia. Solamente questo.
- Va ben! Alora l’é bon costumarte. El Celo l’é diverso dea Terra! Qua se lavora e se fa tuto sensa polìtica. Qua, siamo tuti compagni e la legria de uno, l’é segno per tuti èsser contenti. Luni parlaremo sora la Scola de Talian. Bona Note, Rovilio! Bon ripozo!
- Bona Note, S. Piero! E gràssie par tuto!
Così ze sta la riva de Rovilio al Paradizo!

Eduardo Grígolo – Nanetto in Strada
egrigolo@uol.com.br
CI/RG: 5.634.606-2 – SSP/SP.
Tel.: 011-9428-0981
Jundiaí/SP.

Um comentário:

  1. Carìssimo Eduardo Grigolo.
    Meraveiso el tuo mensagio.
    La realità e le particolarità dea to storia se pol lèdarle come na orassion de un poeta. Ntea simplicità del nostre parlar te apresenti cose grandiose, piene de storia real e sucedimenti personificai ntei àngeli, santi, la Santìsima Trinità e la Madona.
    In poche parole, vui dirte che te sì gran brao e te si un vero Talian.Cumprimenti..!

    ResponderExcluir

Gostaria de receber comentários referentes aos ssuntos expressos no Blog do Talianeto